środa, 29 maja 2013

Majowa bujność traw oraz lot nad majowym ogrodem.

Wiem wiem wiem. Nie było kontynuacji wiosennego raportu.
Ogród pięknieje z dnia na dzień a tu nie ma zdjęć....
Ale w zamian za ten deficyt mam dla Was coś szczególnego. Chce Was dziś zabrać na spacer po Moczarowym ogrodzie inaczej niż do tej pory. Pokazać Wam go z ptasiej perspektywy. Takiego ogrodu to nawet ja nie znam!
A jak tak popatrzę na niego z tej nieznanej strony to zaczynam rozumieć jaką gratką jest dla ptaków. Jak bardzo inny jest od tego który znam, choć z dołu również jest zielony i gęsty.
A więc przedstawiam Wam dzieło które powstało z pasji lotniczo-modelarskiej mojego brata oraz z obszernych zapasów jego innych talentów w tym montażu ;)))  W kadrach ogród Północny, Południowy oraz Wyspa i trochę widoków stawów.
Znajdziecie go klikając w link:

Spacer w koronach drzew ;))

No i jak? Jak Wam się spacer podobał? Ja byłam zachwycona spacerem nad dachem domu. Nie trzeba przechodzić na "drugą stronę" bytu, by poczuć się jak anioł. To cudowne że są takie zabawki, które dają tyle frajdy i pozwalają zmienić perspektywę oraz dodać odrobinę magi do codzienności.


A skoro już mamy taką nietypową trochę bajkową aurę to w niej pozostańmy.


Maj jest taki piękny w tym roku...no może bez tych ostatnich dni "jesiennych"
Kasztanowiec Księżniczka,  jak co roku obsypała się kwiatami, a potem posypała kwiatami okolicę, można było po nich chodzić jak po miękkim perskim dywanie.

Ogród nie przemarzł zimą, więc popisywał się masą kwitnących roślin. Dawno nie było tak barwnie w moczarowym ogrodzie.




Jak widać staram się w tym roku nie zapuścić Ogrodu Południowego, ale to trzeba okupić ciężką pracą...


Ale on też jest coraz piękniejszy więc się odpłaca z nawiązką. 





Wyspa, jak ostatnio co roku, zachwycała. Choć szczyt kwitnienia przypadł w te najcieplejsze majowe dni to i tak było obłędnie, szczególnie jak chodzi o zapach bzów....tylko te komary, które się starały człowieka żywcem zjeść.









Muszę przyznać że w tym roku bez marudzenia w ogrodzie zakwitło wszystko. Nawet te rośliny które nie co roku mnie rozpieszczają widokiem swoich kwiatów, raczyły być łaskawe. Do nich zalicza się na pewno kasztanowiec żółty. Za to byliny oszalały z ilością pąków i energią do życia. Oj szykuje się kolorowy czerwiec...





No i na deser znowu trochę lazuru w różnych odcieniach. 
Miłego długiego weekendu Wam życzę :)








35 komentarzy:

  1. Beautiful photo's Gwenaelle
    Have a wonderful evening.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia:) mnie najbardziej spodobało się to z ukrytym domkiem w tle:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domostwo o tej porze jest skrzętnie ukryte w zieleni, maskuje się idealnie ;))

      Usuń
  3. Pooglądałam i z góry, i na Twoich zdjęciach :) Rzeczywiście tam w górze jest niesamowicie zielono, bujnie, w różnych formach i odcieniach, pięknie, tak samo zresztą jak i na dole. Maj nie żałował kolorów, zapachów i pięknych widoków.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się wydaje że z góry to wszystko wydaje się nawet bujniejsze.
      Zgadzam się z Tobą że tegoroczny maj był wyjątkowo kolorowy.
      Pozdrawiam ciepło!!!

      Usuń
  4. mały samolocik rzuca malutki cień, ziemia jest okrągła, a dworek przytulasty;-) no i jaki piękny gont!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))) Jak ktoś ma wprawne oko to widzi małego kosmicznego stwora który pomógł w nagraniu.
      A gont tak piękny jak kapryśny ;)

      Usuń
  5. Ja usiadłabym w cieniu drzew, w pobliżu dworku, najchętniej w bujanym fotelu i wdychała zapach azalii.
    Zazdroszczę tych starych drzew, dających nastrój. Piękne miejsce na odpoczynek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bujany fotel nam się rozpadł, ale został jeszcze wiklinowy, taki głęboki to wpadania i zatapiania się. Posiedzieć jest miło ale ja jakoś ciągle nie mam na ten luksus czasu.
      Ale inni to korzystają :) Oj korzystają!

      Usuń
  6. Matko jak pięknie. Dziękuję Ci za ten spacer po ogrodzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja Ci dziękuję że ze mną spacerowałaś :) wirtualnie

      Usuń
  7. Praca pracą ale efekty jak marzenie. Jest śliczne i pozdrawiam cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też Ciebie pozdrawiam! a co do pracy, to nudziłby się taki ogrodnik jak by jej nie miał ;)

      Usuń
  8. Na tym filmiku (jest super!)największe wrażenie wywarło na mnie latanie nad domem i to ostatnie zdjęcie z oknem - jakby to było 150 lat wcześniej. Świetny pomysł, a ogród aż tętni życiem!
    Pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Praca popłaciła - ogród prezentuje się pięknie, malowniczo. Zachwycił mnie stół z hortensjami. Właściwie to nie wiem, co bardziej mi się podoba - stół czy hortensje? ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla ptaków to Raj :)..u mnie Kasztan prawie w ogóle nie kwitł, pewnie przez opóźnioną o miesiąc wiosnę..

    OdpowiedzUsuń
  11. Sama również uwielbiam BEZ. Głównie dlatego, że delikatny zapach pochodzący z jego kwiatostanu i unoszący się nad całym ogrodem przypomina mi okres dzieciństwa i czasów kiedy biegało się po trawniku bez butów i budowało szałasy w każdym miejscu ogrodu!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oczarowała mnie twoja hortensja, ma tyle kwiatów, zazdroszczę, u mnie, a raczej u mojej mamy w ogrodzie, zazwyczaj pojawia się tylko jeden kwiat.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ile dałabym, żeby spędzić choć godzinkę w takim ogrodzie :) przepiękny, prześliczny, przecudny!

    OdpowiedzUsuń
  14. Twój blog jest magiczny. Wchłania czytającego jak gąbka. Jest tu mnóstwo pasji, kawał historii i urok, mmm... Wehikuł czasu z najmilszą obsługą pod słońcem, filiżanka czekolady z pianką, atmosfera luksusu i taka gościnna jak za dawnych, staropolskich czasów. Gość w dom... Cudownie. Mam nadzieję, że będziesz nadal pisać.

    p.m.

    OdpowiedzUsuń
  15. trafiłam niechcący i zostanę na dłużej :) wydawanie ostatnich pieniędzy na rośliny znam bardzo dobrze z autopsji ;P uwielbiam takie stare troszkę "dzikie" ogrody.
    pozdrawiam!

    www.speckled-fawn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Co się dzieje, czemu nie piszesz, nie pokazujesz Twojego pięknego miejsca?

    OdpowiedzUsuń
  17. Tęsknię za kolejnymi wpisami i zdjęciami...

    OdpowiedzUsuń
  18. Gdzie jesteś Ty i Twój ogród?

    OdpowiedzUsuń
  19. PISZ!!!!!!!
    Magda K.

    OdpowiedzUsuń
  20. przepiękne zdjęcia:) to jest takie pocieszenie w ten listopadowy pochmurny poranek:)

    OdpowiedzUsuń